بلاگ

لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری

لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری

رشته معماری یکی از بهترین رشته های مهندسی است که به نوعی یک هنر نیز محسوب می‌شود. معماری به شما کمک می‌کند فن ریاضی و محاسبات را در کنار هنر طراحی بیاموزید و تمام تصورات خود از زیباترین سازه های ساختمانی را با مختصات کوچک روی کاغذ بیاورید. این رشته نیز مانند بسیاری از رشته های دانشگاهی دیگر نیازمند لوازم تحریر مختلف برای نوشتن و یادگیری است. به دلیل طراحی های فراوان و کار زیاد با لوازم تحریر در طول تحصیل در رشته معماری، خرید لوازم تحریر مناسب برای این رشته اهمیت بالایی دارد. در ادامه با لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری آشنا خواهید شد.

لیست لوازم تحریر رشته معماری

خرید لوازم تحریر مناسب برای تحصیل در رشته معماری اهمیت بسیار بیشتری نسبت به سایر رشته ها دارد. زیرا در طول تحصیل در این رشته دائما با انواع این وسایل سر و کار خواهید داشت و بدون آن ها نمی‌توانید معماری را یاد بگیرید. از این رو در ادامه لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری را برای شما آورده‌ایم تا بتوانید طبق این لیست جلو بروید و تمام لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید.

کیف 

کیف اولین وسیله‌ای است که در لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری جای می‌گیرد. با اینکه کیف یک نوشت افزار نیست اما برای حمل این وسایل و یک جا نگه داشتن آن ها به یک کیف مناسب نیاز خواهید داشت. بسیاری از دانشجو های معماری یک کیف دستی بزرگ که اصطلاحا به آن کیف آرشیو نیز گفته می‌شود، همراه خود دارند. این کیف برای حمل طراحی های شما در ابعاد بزرگ و جابجایی ماکت ها مناسب خواهد بود. همچنین می‌توانید برای جابجایی وسایل دیگر خود شامل جامدادی و محتویات آن و دفتر های طراحی از یک کوله پشتی با اندازه مناسب استفاده نمایید.

جامدادی

جامدادی نیز از جمله وسایل مهم در لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری است که برای سازماندهی و جابجایی مداد ها و خودکار ها به آن نیاز خواهید داشت. ممکن است به بیش از یک جامدادی نیاز پیدا کنید. بهتر است مداد های معمولی، خودکار ها، روانویس ها و راپید ها را در یک جامدادی و مداد رنگی یا ماژیک هایتان را در جامدادی دیگر قرار دهید. همچنین وسایلی مانند پاک کن و تراش و لوازم جانبی خودکار ها و روان نویس ها نیز باید در جامدادی قرار گیرند.

مداد

مداد ها یکی از مهم‌ترین اعضای لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری هستند. مداد های مختلف از جمله مداد های ساده گرفته تا مداد های طراحی با میزان گرافیت متفاوت، همگی مورد نیاز یک دانشجوی معماری هستند. مداد ها برای ایجاد طرح های اولیه روی کاغذ، کشیدن خطوط و ساختار ها و بسیاری موارد دیگر ضروری هستند. برای تهیه مداد طراحی مناسب بهتر است طبق توصیه اساتید پیش بروید.

خودکار و روان نویس

خودکار ها عضو جدانشدنی لوازم تحریر دانشجویان از جمله لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری هستند. همانطور که می‌دانید دانشجویان معماری علاوه بر طراحی، دروس خواندنی و نوشتنی و محاسباتی برای انجام دادن نیز دارند. بنابراین مانند سایر رشته ها، خودکار های با کیفیت و با رنگ های مختلف حتما مورد نیاز شما خواهند بود. روان نویس هم مانند خودکار کاربرد خود را دارد و ممکن است مورد نیاز شما باشد.

راپید و جوهر راپید

با وجود اینکه با پیشرفت برنامه های کامپیوتری برای طراحی های سه بعدی در رشته معماری، طراحی های دستی در سال های اخیر نقش کمرنگ‌تری داشته‌اند، با این حال برای یادگیری اولیه و در ترم های ابتدایی مهندسی معماری از دانشجویان خواسته می‌شود که به صورت دستی و با راپید طراحی های خود را ارائه دهند. 

راپید ها از یک قلم ساخته می‌شوند که می‌توانید جوهر هایی با رنگ های مختلف را در آن بریزید. بنابراین در هنگام خرید راپید، جوهر راپید را فراموش نکنید. راپید ها در مقایسه با خودکار و روان نویس، نوک بسیار باریک‌تر و ظریف‌تری دارند و برای طراحی هایی در ابعاد کوچک و اضافه کردن جزئیات کاملا مناسب و کارآمد هستند.

اتود 

اتود ها نوع دیگری از مداد هستند که می‌توانید نوک آن ها را تعویض کنید. همچنین اتود ها دارای نوک های بسیار ظریف‌تر و نازک‌تر از مداد هستند و به شما اجازه می‌دهند طراحی های جزئی‌تر و کوچک‌تر را با مداد انجام دهید. اتود های مناسب رشته معماری که در لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری قرار می‌گیرند، اتود های مهندسی هستند که قطر های مختلفی دارند.

پاک کن و تراش

هر گاه از مداد استفاده می‌کنید باید حتما یک پاک کن و تراش نیز همراه شما باشند. تراش برای استفاده از مداد رنگی نیز ضروری هستند. بنابراین پاک کن و تراش نیز از جمله وسایلی هستند که در لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری قرار می‌گیرند و لازم است آن ها را تهیه نمایید.

دفتر 

همه دانشجو های معماری یک دفتر طراحی همراه خود دارند تا بتوانند طرح های اولیه و ایده هایی که به ذهنشان می‌رسد را در آن پیاده سازی کنند. انواع دفتر می‌تواند بر اساس نیاز دانشجو اندازه های مختلفی داشته باشد. دفتر طراحی بدون خط است و کاغذ های آن معمولا چندان ضخیم نیستند. این دفتر می‌تواند دارای صحافی سیمی یا معمولی باشد.

علاوه بر دفتر طراحی بدون خط، یک دفتر معمولی خط دار که بهتر است از نوع کلاسوری باشد نیز برای دروس محاسباتی و خواندنی مورد نیاز است. بنابراین علاوه بر دفتر طراحی یک کلاسور و کاغذ یدکی برای آن نیز تهیه نمایید.

کاغذ و مقوا

کاغذ و مقوا در ابعاد مختلف یکی دیگر از مهم‌ترین اعضای لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری است. شما برای کشیدن طرح های دستی ممکن است به کاغذ هایی با ابعاد بسیار بزرگ نیاز داشته باشید. همچنین برای ساخت برخی ماکت ها نیز به مقوا نیاز خواهید داشت. مقوا ها می‌توانند با ضخامت و بافت های مختلف تولید شوند. برای انتخاب نوع صحیح بهتر است از راهنمایی های اساتید استفاده کنید.

همچنین علاوه بر کاغذ معمولی برخی دیگر از انواع کاغذ مانند کاغذ پوستی یا کالک نیز برای دانشجو های معماری لازم است. این کاغذ ها بسیار نازک ساخته می‌شوند و اگر آن را روی یک طرح کشیده شده با راپید قرار دهید، طرح از زیر آن پیداست و می‌توانید تمام یا بخشی از آن را به کاغذ پوستی منتقل نمایید.

خط کش ها

خط کش ها نیز عضو خیلی مهمی در لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری هستند. خط کش ها می‌توانند انواع و اندازه های مختلفی داشته باشند. شما باید بر اساس توصیه اساتید و نیاز خود اندازه های مناسب را انتخاب نمایید. 

پرکاربرد‌ترین خط کش ها در رشته معماری خط کش های فلزی با طول 30 سانتی متر و بیشتر هستند که دقت اندازه گیری بالایی دارند. از دیگر انواع خط کش که ممکن است مورد نیاز دانشجو های معماری باشد، خط کش سه وجهی مهندسی است که می‌تواند چوبی یا پلاستیکی باشد و برای تبدیل مقیاس ها از آن استفاده می‌شود. خط کش های T شکل نیز بسیار کاربردی هستند و زمانی که از عمودی یا افقی بودن و صاف بودن خط هایتان اطمینان ندارید می‌توانید قسمت بالایی این خط کش را لبه میز قرار دهید و خطوط صاف‌تری رسم کنید.

شابلون، گونیا و نقاله

سه وسیله مهم دیگر که در لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری قرار می‌گیرند شابلون، گونیا و نقاله هستند. از انواع شابلون برای رسم دقیق و صحیح شکل های مختلف مانند دایره و مربع و مثلث با ابعاد مختلف استفاده می‌شود. همچنین نقاله نیز برای اندازه گیری زوایا به کار شما خواهد آمد. گونیا با زاویه 60 و 90 درجه نیز از دیگر وسایلی است که ممکن است نیاز داشته باشید.

لوازم تحریر دانشجو های معماری

پرگار

پرگار به شما کمک می‌کند تا دایره را با قطر و اندازه مورد نظرتان بکشید. پرگار ها می‌توانند پلاستیکی یا فلزی باشند و کیفیت های مختلفی داشته باشند. همچنین علاوه بر پرگار حواستان باشد از خرید نوک اضافه برای آن غافل نشوید.

تخته شاسی یا زیردستی

از دیگر لوازم موجود در لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری انواع زیردستی و تخته شاسی است. برای طراحی بر روی انواع کاغذ و محکم کردن زیر کار و همچنین جابجایی منظم کاغذ ها می‌توانید از انواع زیر دستی در ابعاد مختلف استفاده نمایید.

لوازم ساخت ماکت

لوازم ساخت ماکت را شاید نتوان در لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری قرار داد. زیرا این وسایل دارای جزئیات بسیاری هستند و لوازم گسترده‌ای را شامل می‌شوند. از انواع این وسایل می‌توان انواع مقوای ماکت، کاتر، خمیر، چسب، چسب چوب، قطعات چوبی و فلزی، فوم و بسیاری جزئیات و لوازم دیگر را نام برد. با این حال در طول تحصیل در این رشته حتما باید ماکت سازی را انجام دهید و بهتر است در این زمینه از اساتید خود کمک بگیرید و خلاقیت نیز به خرج دهید.

مداد، پاستل و ماژیک رنگی

از دیگر اقلام موجود در لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری انواع نوشت افزار رنگی برای ایجاد رنگ و زیبایی در طراحی ها هستند. از پرکاربرد‌ترین آن ها می‌توان انواع مداد رنگی، پاستل های گچی و ماژیک های مخصوص طراحی که در طراحی لباس نیز کاربرد دارند را نام برد.

با رنگ آمیزی طراحی های دستی خود می‌توانید منظور خود را بهتر برسانید و طرحتان را زیباتر کنید. استفاده از ماژیک، پاستل یا مداد بر اساس سلیقه و نوع طرح شما قابل انتخاب است.

دیگر وسایل

وسایل دیگری که ممکن است برای یک دانشجو رشته معماری مفید باشد اما ضروری نیستند به شرح زیر است.

  • تخته رسم
  • قلم طراحی با قابلیت پاک شدن (قلم طراحی غیر دائمی)
  • قلم هوشمند برای طراحی در دستگاه های لمسی
  • فیکساتور
  • صفحه برش مدرج
  • ماشین حساب

قطعا وسایل دیگری نیز در لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری قرار می‌گیرند که ممکن است بر اساس نظر استاد و نیاز و سلیقه دانشجو انتخاب شوند. با این حال این لیست شامل موارد کلی و اصلی مورد نیاز شخصی است که در رشته معماری و به خصوص در ترم های اول تحصیل می‌کند. با بالا رفتن ترم دانشجو ممکن است بیشتر طراحی ها به صورت کامپیوتری انجام شوند و لوازم تحریر تنها برای نوشتن دروس خواندنی و محاسباتی مورد نیاز باشند.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل با لیست لوازم تحریر دانشجو های معماری آشنا شدید. اگر ترم اولی هستید و نمی‌دانید که چه وسایلی نیاز خواهید داشت بهتر است طبق توصیه اساتید پیش بروید و از ابتدا تمامی لوازم را طبق سلیقه شخصی تهیه نکنید. 

برای خرید لوازم تحریر رشته معماری به کیفیت وسایل دقت داشته باشید. زیرا شما استفاده زیادی از آن ها خواهید داشت و اگر کیفیت وسایل مطلوب نباشد به سرعت فرسوده شده و نیاز به تعویض خواهند داشت. وسایل با کیفیت ممکن است در ابتدا قیمت بالاتری داشته باشند اما با توجه به طول عمر بیشتر آن ها در مجموع باعث صرفه جویی در هزینه ها خواهند شد.

سوالات متداول

1-آیا لوازم تحریر رشته معماری گران هستند؟

بسیاری از لوازم تحریر مورد نیاز این رشته ممکن است با رشته های مهندسی دیگر مشابه باشد. با این حال اگر بخواهید نمونه های با کیفیت وسایل را تهیه کنید هزینه های شما در طول دوره مهندسی مبلغ چشمگیری خواهد شد. از آنجایی که وسایل مورد نیاز این رشته زیاد هستند و کیفیت آن ها اهمیت بالایی در کیفیت کار شما دارد متاسفانه هزینه های شما در مجموع بالا خواهد بود.

2-آیا می‌توان لوازم تحریر رشته معماری را آنلاین تهیه کرد؟

بله، یکی از بهترین راه های خرید لوازم تحریر فروشگاه های آنلاین است. در این فروشگاه ها می‌توانید ویژگی ها و قیمت اجناس را مقایسه نموده و بهترین مدل را انتخاب نمایید. پیش از خرید اعتبار فروشگاه و نظر کاربران قبلی را بررسی نمایید.

3-کیفیت لوازم تحریر چه تاثیری بر طراحی های رشته معماری دارد؟

کیفیت لوازم تحریر می‌تواند تا حد زیادی بر کیفیت طراحی های دستی شما تاثیر بگذارد. ممکن است شما مهارت بالایی در طراحی داشته باشید اما اگر وسایل شما کیفیت لازم را نداشته باشند ممکن است خطوط شما به درستی ترسیم نشوند و یا صفحه طراحی شما کثیف و پر از لکه جوهر شود. بنابراین با یکبار خرید وسایل با کیفیت، دقت کار خود را بالا ببرید و برای مدت طولانی از آن ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *