بلاگ

بهترین برند های رنگ روغن، از مبتدی تا پیشرفته

بهترین برند های رنگ روغن
  • برای یادگیری و کشیدن نقاشی، سبک ها و روش های بسیار متنوعی وجود دارد و شما می‌توانید بر اساس سلیقه و علایق خود سبک و روش مناسب را انتخاب کنید. یکی از روش ها و ابزار های محبوب و پرطرفدار و همچنین بسیار قدیمی نقاشی، رنگ روغن است. شما با استفاده رنگ روغن می‌توانید روی بوم های پارچه‌ای و یا بافت های دیگر نقاشی کنید. سبک های متنوعی از جمله کلاسیک و مدرن با رنگ روغن قابل پیاده سازی هستند. برای گرفتن نتیجه عالی از طرحی که نقاشی می‌کنید، کیفیت رنگ روغن و برند آن اهمیت بالایی دارد. در ادامه با بهترین برند های رنگ روغن آشنا خواهید شد.

    رنگ روغن چیست؟

    پیش از پرداختن به بهترین برند های رنگ روغن، ابتدا بهتر است با ماهیت این نوع رنگ بیشتر آشنا شویم. رنگ روغن همانطور که از نام آن پیداست، بر پایه مواد چرب و روغنی تهیه می‌شود و به آسانی با آب ترکیب نخواهد شد. رنگ روغن ماندگاری بسیار بالا، زیبایی و جذابیت فوق العاده و تنوع رنگی بسیار زیادی دارد.

    معمولا زمینه مناسب برای کار با رنگ روغن انواع بوم های پارچه‌ای است و برای سطوح دیگر مانند چوب، شیشه، مقوا و غیره بهتر است به سراغ رنگ های دیگر مانند اکریلیک بروید. رنگ روغن معمولا نسبت به رنگ های دیگر زمان بیشتری طول می‌کشد تا خشک شود، اما اثر آن کاملا متراکم و زیباست.

    رنگ روغن قدمتی بسیار طولانی دارد و اغلب نقاشی هایی که اکنون در موزه ها مشاهده می‌کنید به وسیله این نوع رنگ کشیده شده‌اند. ماندگاری این نقاشی ها می‌تواند مدرکی برای دوام بالای رنگ روغن بر روی بوم نقاشی باشد.

    با رنگ روغن می‌توانید به آسانی رنگ های جدید بسازید و رنگ های مختلف آن را با هم ترکیب کنید. همچنین نیازی به رقیق کردن این رنگ و ترکیب آن با ماده دیگری نخواهید داشت. شما می‌توانید تنها با تهیه کردن چند رنگ اصلی، باقی رنگ ها را بر روی پالت بسازید و نقاشی های خلاقانه و جذاب بکشید.

    بهترین برند های رنگ روغن

    رنگ روغن امروزه توسط برند های متعددی در سراسر دنیا تولید می‌شود که برخی از آن ها قدمت بسیار طولانی و رنگ هایی با کیفیت فوق العاده تولید می‌کنند. طبیعتا این برند های خارجی در کنار کیفیت عالی، قیمت بالایی نیز دارند و شاید خرید آن ها در ایران مقرون به صرفه نباشد. با این حال شناخت بهترین برند های رنگ روغن می‌تواند به حرفه‌ای شدن شما در این مسیر کمک کند.

    برند ون گوگ

    احتمالا تا کنون نام هنرمند معروف، ونگوگ را شنیده باشید. شرکت هلندی رویال تلنز خط تولید رنگ روغن و سایر محصولات نقاشی خود را به نام این هنرمند تاسیس کرده تا یاد او را زنده نگه دارد. ون گوگ یکی از بهترین برند های رنگ روغن در دنیاست که محصولات آن در ایران نیز قابل دسترس هستند و قیمت مناسبی در کنار کیفیت عالی دارند.

    برند اشمینک

    اشمینک شرکتی آلمانی و یکی از بهترین برند های رنگ روغن است که در سال 1881 در آلمان پایه گذاری شده است. تقریبا اغلب افرادی که در حوزه نقاشی و به خصوص رنگ روغن فعال هستند نام این برند را شنیده‌اند. اشمینک شهرت خود را مدیون کیفیت بالا و تنوع محصولات است و انتخاب اول بسیاری از نقاشان حرفه‌ای رنگ روغن به شمار می‌آید.

    برند مایکل هاردینگ

    برند مایکل هاردینگ نیز یکی دیگر از بهترین برند های رنگ روغن است که کارخانه و شرکت آن توسط هنرمندی به همین نام و در انگلستان بنا شده است. رنگ روغن های برند مایکل هاردینگ دست ساز هستند و به همین علت قیمت بالایی نیز دارند. با این حال تراکم رنگ و درخشش نقاشی پس از خشک شدن، ارزش این مبلغ را دارد.

    برند رامبراند

    برند رامبراند محصول دیگری از شرکت هلندی رویال تلنز است که از بهترین برند های رنگ روغن به شمار می‌آید. رنگ های این برند رنگدانه های قوی و پر تراکمی دارند و بافت نرم و جذابی را روی بوم نقاشی به جا می‌گذارند. به همین دلیل فروش آن ها در سراسر دنیا بسیار موفق بوده است.

    برند شین هان

    یکی دیگر از بهترین برند های رنگ روغن، برندی از کره جنوبی به نام شین هان است که از سال 1973 به تولید رنگ های مرغوب با تنوع بالا مشغول است. این برند سعی در استفاده از تکنولوژی های جدید در ساخت محصولات و به کار بردن خلاقیت و نوآوری در تولیدات خود دارد. رنگ روغن شین هان با قیمت های نسبتا مناسبی در ایران به فروش می‌رسد.

    برند ماریس

    برند ماریس نیز یکی از بهترین برند های رنگ روغن و تولید شده توسط کشور چین است که به ایران و بسیاری کشور های دیگر دنیا صادر می‌شود. رنگ روغن های این برند در کنار کیفیت بالا، قیمت مناسبی نیز دارند و به بافت صاف و نرم پس از خشک شدن روی بوم معروف هستند.

    برند سن پترزبورگ

    برند سن پترزبورگ همانطور که از نام آن پیداست یک برند روسی و از بهترین برند های رنگ روغن در سراسر دنیاست. کارخانه سن پترزبورگ از سال 1934 در روسیه کار خود را آغاز کرد و بسیاری از محصولات آن از جمله آبرنگ و رنگ روغن در بسیاری از کشور های دنیا از جمله ایران به فروش می‌رسند.

    بهترین برند های رنگ روغن ایرانی 

    در کنار برند های خارجی که معرفی شدند، برند های ایرانی نیز در زمینه تولید رنگ روغن و محصولات و ابزار های نقاشی فعالیت دارند که کیفیت آن ها توانایی رقابت با نمونه های خارجی را دارد و قیمت آن ها به نسبت مقرون به صرفه‌تر است. از بهترین برند های رنگ روغن داخلی می‌توان برند وستا، الوان، رویال، رنگ اصفهان، کامران و غیره را نام برد.

    بهترین برند های رنگ روغن ایرانی 

    نکات خرید و استفاده از رنگ روغن

    با شناخت بهترین برند های رنگ روغن، اگر قصد شروع این هنر و حرفه را دارید، بهتر است در هنگام خرید رنگ و ابزار و همچنین استفاده از آن ها نکاتی را در نظر داشته باشید. با توجه به گران بودن اغلب این وسایل و مواد بهتر است این نکات را به دقت رعایت کنید تا بهترین وسایل با مناسب‌ترین قیمت را تهیه کنید و اشتباهی در این زمینه رخ ندهد.

    • نیازی به خریدن تمامی رنگ های موجود در یک طرح نیست و می‌توانید هر رنگی را با ترکیب رنگ های اصلی بسازید. از هر رنگ یک نمونه بیسیک و با استفاده بیشتر تهیه کنید و برای ساخت سایر رنگ ها از مربی کمک بگیرید.
    • در صورت محدودیت بودجه نیازی نیست که حتما از برند های خارجی و دست ساز رنگ بخرید. برند های ایرانی مانند وستا، کیفیت و قیمت بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار خواهند داد.
    • به تاریخ ساخت رنگ روغن توجه داشته باشید. با وجود اینکه این رنگ ها ماندگاری بالایی دارند با این حال با گذشت زمان ممکن است کیفیت اولیه را از دست بدهند.
    • با توجه به اینکه معمولا امکان امتحان کردن رنگ در هنگام خرید وجود ندارد، خرید رنگ روغن به صورت آنلاین تفاوت چندانی با خرید حضوری نخواهد داشت.
    • اگر می‌خواهید کیفیت رنگ های یک برند را امتحان کنید از حجم های کوچک آن بخرید و یک تیوپ کامل تهیه نکنید.
    • در صورتی که در نقاشی رنگ روغن تازه کار هستید، با توجه به بودجه خود از مربی و یا افراد حرفه‌ای در این زمینه برای انتخاب بهترین برند رنگ روغن راهنمایی بگیرید.
    • برای استفاده بهتر از رنگ روغن، همواره قلم مو های خود را تمیز نگه دارید تا رنگ در داخل آن ها انباشته نشود و روی تابلو جلوه بهتری ایجاد شود.
    • برای پاک کردن رنگ روغن از روی بوم یا لباستان، شستن با آب یا مواد شوینده موثر نخواهد بود و باید از موادی مانند تینر که مواد روغنی را در خود حل می‌کنند استفاده کنید.
    • رنگ روغن نیازی به رقیق کردن با آب ندارد و به همان صورتی که از تیوپ خارج می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • اگر شستن و تمیز کردن پالت به صورت دائمی برایتان دشوار است، می‌توانید از پالت های کاغذ روغنی یک بار مصرف استفاده کنید.
    • در کنار کیفیت رنگ روغن باید به کیفیت قلم مو ها و بوم پارچه‌ای نیز توجه داشته باشید تا نتیجه مورد نظرتان را به دست آورید.
    • با توجه به وجود نمونه های تقلبی از برند های خارجی گران قیمت، همواره از فروشگاه های معتبر و شناخته شده این رنگ ها را تهیه کنید. فروشگاه های آنلاین و یا حضوری باید پیش از خرید مورد بررسی قرار گیرند.

    نتیجه گیری 

    نقاشی با رنگ روغن یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین روش های نقاشی است که همچنان طرفداران مخصوص به خود را دارد. نقاشی با رنگ احساس آرامش و آسودگی را در شما ایجاد می‌کند و باعث تقویت خلاقیت خواهد شد. کیفیت مواد و وسایل نقاشی می‌توانند تا حد زیادی در نتیجه نهایی موثر باشند. به همین دلیل شناخت بهترین برند های رنگ روغن در این مسیر می‌تواند شما را در کشیدن نقاشی های زیباتر یاری دهد.

    سوالات متداول

    1-گران‌ترین و ارزان‌ترین برند های رنگ روغن کدام‌اند؟

    ارزان‌ترین برند رنگ روغن در ایران طبیعتا برند های داخلی هستند که ارزانی آن ها به معنی کیفیت پایین نیست و می‌توانید با خیال آسوده از میان آن ها رنگ روغن مورد نظر خود را انتخاب کنید. در بین برند های خارجی رنگ روغن، برند اولد هلند تقریبا گران‌ترین رنگ های دنیا را تولید می‌کند که قیمت هر تیوپ رنگ روغن این برند در حدود 50 دلار به بالاست.

    2-برای شروع کار نقاشی رنگ روغن کدام برند رنگ مناسب‌تر است؟

    برای شروع به کار، از آنجایی که ممکن است رنگ بیشتری را اشتباها به هدر دهید و یا بخواهید ترکیب رنگ ها را یاد بگیرید، بهتر است از برند های با کیفیت اما با قیمت مناسب‌تر استفاده کنید. برند وستا می‌تواند انتخاب مناسبی برای آغاز یادگیری نقاشی رنگ روغن باشد.

    3-آیا می‌توان رنگ روغن را به صورت آنلاین تهیه کرد؟

    بله، فروشگاه های اینترنتی یکی از بهترین روش ها برای خرید وسایل نقاشی از جمله رنگ روغن هستند. وزن و حجم رنگ ها و تمام ویژگی های مهم دیگر آن ها به همراه قیمت در سایت ها قابل مشاهده است و شما به راحتی می‌توانید برند ها، قیمت ها و ویژگی ها را با یکدیگر مقایسه کرده و گزینه مناسب را پیدا کنید. پیش از خرید اعتبار فروشگاه را بررسی نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *