بلاگ

لیست لوازم تحریر برای دانشجو

لیست لوازم تحریر برای دانشجو

دانشجویان از جمله افرادی هستند که در طول سال های تحصیل خود به انواع لوازم تحریر نیاز دارند. این لوازم تحریر شامل موارد مختلفی می‌شوند که ممکن است بر اساس نیاز و شخصیت فرد و نوع رشته تحصیلی متفاوت باشند. اگر به تازگی قرار است وارد دانشگاه شوید و تفاوت های لوازم تحریر مورد نیاز زمان مدرسه با دانشگاه برایتان مشخص نیست، در ادامه با ما همراه باشید تا با لیست لوازم تحریر برای دانشجو آشنا شوید.

لیست لوازم تحریر برای دانشجویان 

در آغاز هر سال تحصیلی یا هر ترم، دانشجویان برای شرکت در کلاس ها و یادگیری و تمرین دروس نیاز به انواع نوشت افزار و لوازم تحریر دارند. در واقع لوازم تحریر برای دانشجو حکم یک ابزار کلیدی در جهت یادگیری عمیق و کمک به درس خواندن بهتر را دارند. با این حال دانشجویان در ترم اول ممکن است دقیقا ندانند که چه وسایلی مورد نیازشان است و باید چه لوازم تحریری تهیه کنند.

توجه داشته باشید که بسیاری از رشته های تحصیلی در دانشگاه ها، وسایل و لوازم تحریر مخصوص به خود را نیاز دارند. به عنوان مثال رشته های مهندسی مانند معماری و عمران، نقشه کشی و بسیاری دیگر از رشته ها به انواع وسایل تخصصی برای ارائه تکالیف و تمرینات عملی خود نیاز دارند. 

در ادامه یک لیست کلی لوازم تحریر برای دانشجو ارائه می‌گردد که شامل لوازم تحریر کلی و عمومی است و تقریبا برای همه دانشجویان در رشته های مختلف مورد نیاز خواهد بود.

دفتر و کاغذ

انواع دفتر از جمله نیاز های اساسی و اولیه یک دانشجو هستند. بهترین نوع دفتر برای دانشجویان دفتر کلاسوری است. این دفتر قابلیت کم و زیاد کردن تعداد برگه و جابجایی آن ها را به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید با تهیه کردن یک دفتر در ترم های بعدی هم کاغذ های آن را عوض کنید و مجددا از دفتر استفاده نمایید.

دفتر های معمولی دیگر مانند دفتر سیمی یا منگنه‌ای نیز برای نوشتن جزوه و تمرین ها مناسب هستند. توجه داشته باشید که ممکن است حجم جزوات دانشگاهی و مطالبی که باید یادداشت کنید یا شکل هایی که باید بکشید گاهی اوقات بسیار بالاست و دفتر شما باید ظرفیت کافی داشته باشد. به همین دلیل دفتر کلاسوری مناسب‌تر است، زیرا در صورت بیشتر شدن مطالب از پیشبینی شما، می‌توانید به آن کاغذ اضافه کنید.

در هنگام خرید دفتر کلاسوری از خرید انواع کاغذ یدک برای آن غافل نشوید. انواع دفتر یادداشت نیز در دانشگاه به کمک شما می‌آیند. در یک دفتر یادداشت می‌توانید ساعت و روز کلاس های خود را یادداشت کنید و توصیه های اساتید در ابتدای ترم را بنویسید تا فراموش نکنید.

لیست لوازم تحریر برای دانشجویان 

خودکار

پس از دفتر و کاغذ مهم‌ترین نوع لوازم تحریر برای دانشجو خودکار است. خودکار ها انواع بسیار زیادی دارند که می‌توانید بر اساس سلیقه و بودجه خود از میان آن ها انتخاب کنید. برخی دانشجویان علاقه دارند که جزوه های خود را با رنگ های مختلف خودکار بنویسند. این کار باعث زیباتر شدن نوشته ها و ایجاد حس بهتر در زمان خواندن مطالب می‌شود. 

بنابراین حداقل سه رنگ خودکار همراه خود داشته باشید تا بتوانید در مواقع مورد نیاز و در هنگام نوشتن جزوه برخی نوشته ها و اشکال را از هم تفکیک کنید و مشخص نمایید. از رنگی که بیشتر با آن می‌نویسید دو عدد همراه خود داشته باشید تا در میان کلاس خودکار شما تمام نشود و مجبور نباشید از بقیه دانشجویان قرض بگیرید.

مداد و اتود

برخی از دانشجویان از اهمیت همراه داشتن مداد برای حضور در کلاس آگاه نیستند و تنها به خودکار بسنده می‌کنند. در دروسی که از روی کتاب تدریس می‌شوند و نیاز است مواردی را در هنگام تدریس یا خواندن در کنار مطالب بنویسید، وجود یک مداد معمولی یا مداد نوکی لازم است.

نوشتن با خودکار در داخل کتاب ها، ظاهر آن ها را نامرتب جلوه می‌دهد و ممکن است در هنگام خواندن کار شما را سخت کند. بنابراین حتما یک نوع مداد که با آن راحت‌تر هستید را همراه خود داشته باشید. اگر مداد نوکی یا اتود تهیه می‌کنید نوک اضافی نیز همراه آن بگیرید.

پاک کن و تراش 

در صورت استفاده از مداد، پاک کن نیز یکی از مهم‌ترین انواع لوازم تحریر برای دانشجو خواهد بود. سعی کنید یک پاک کن با اندازه متوسط و ظاهر ساده تهیه کنید. همچنین اگر از مداد معمولی استفاده می‌کنید یک تراش نیز همراه خود داشته باشید. 

جامدادی

برخی دانشجویان تمایلی به همراه داشتن جامدادی ندارند و معتقدند که به آن نیازی نخواهند داشت و می‌توانند خودکار و دفتر خود را در کیف بگذارند. این تصور اشتباه است، زیرا همراه داشتن یک جامدادی بسیار به نظم و سازماندهی وسایل شما کمک خواهد کرد و باعث می‌شود به ندرت وسایل را گم کنید یا مجبور نباشید در کیف بزرگ به دنبال یک خودکار بگردید.

نیازی نیست مانند زمان مدرسه یک جامدادی بزرگ را با انواع خودکار و اتود و غیره پر کنید. تنها کافیست یک جامدادی متوسط یا کوچک حاوی تعدادی خودکار، اتود، پاک کن و وسایل دیگری که برایتان لازم هستند داشته باشید.

دیگر وسایل 

انواع لوازم تحریر برای دانشجو به موارد گفته شده محدود نمی‌شوند و می‌توانند بر حسب نیاز دانشجو و نوع رشته تحصیلی بسیار گسترده‌تر و بیشتر باشند. در ادامه برخی دیگر از انواع لوازم تحریر که ممکن است برای دانشجویان مفید باشند را بررسی خواهیم کرد.

  • خط کش (در صورت نیاز به رسم شکل در جزوه ها)
  • لاک غلط گیر
  • دفتر شطرنجی (در برخی رشته ها)
  • کلیربوک (برای جمع آوری تصاویر و اطلاعات جهت ارائه)
  • ماژیک و هایلایتر
  • روان نویس 
  • و غیره

نکات خرید لوازم تحریر برای دانشجو

جهت خرید لوازم تحریر برای دانشجو در ابتدای ترم بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید تا لوازم تحریری که تهیه می‌کنید برای محیط دانشگاه مناسب باشند و همچنین نیاز های فرد را به خوبی برطرف کنند. مهم‌ترین نکات خرید لوازم تحریر برای دانشجو به شرح زیر است.

  • اولین و مهم‌ترین نکته این است که طبق سلیقه خود پیش بروید و وسایلی بخرید که با آن ها راحت باشید. این وسایل قرار است مدت زیادی مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین اولویت سلیقه و راحتی شماست.
  • تا جایی که امکان دارد طرح وسایل بهتر است ساده باشند. با این حال لزومی به سختگیری زیاد در این مورد نیست.
  • وسایلی که قرار است زیاد استفاده شوند، مانند دفتر کلاسوری و خودکار، را از بهترین برند و با بالاترین کیفیت تهیه کنید. کیفیت بالای وسایل طول عمر بیشتر آن ها را تضمین می‌کنند و حتی اگر یکبار هزینه بالایی برای آن ها پرداخت کنید تا مدت طولانی نیازی به خرید مجدد نخواهید داشت.
  • اگر بودجه شما محدود است به سراغ برند های داخلی بروید. لوازم تحریر تولیدی توسط برند های داخلی امروزه کیفیت بسیار مناسب و قابل رقابت با برند های خارجی دارند. قیمت این محصولات معمولا مناسب‌تر است.
  • کاغذ و خودکار اضافی همراه خود ببرید تا در صورت تمام شدن جوهر خودکار یا کاغذ های دفترتان در میان کلاس، جایگزین داشته باشید.
  • حتما از یک جامدادی کوچک برای سازماندهی نوشت افزار خود استفاده نمایید.
  • ممکن است اساتید در ابتدای ترم اعلام کنند که برای این کلاس به وسیله خاصی نیاز دارید. بنابراین پیش از اولین جلسه فقط یکسری وسایل متداول که معرفی شد تهیه کنید و منتظر توصیه های اساتید بمانید.
  • در انتخاب اندازه کیف سختگیری نداشته باشید، زیرا می‌توانید دفتر کلاسوری خود را در دست حمل کنید و تنها وسایل ضروری دیگر را در یک کیف کوچک همراه خود بیاورید.
  • اگر رشته شما به وسایل خاص دیگری نیاز داشته باشد احتمالا باید اندازه کیف را با ابعاد این وسایل هماهنگ کنید.

نتیجه گیری

لوازم تحریر برای دانشجو عضو مهمی از فرایند تحصیل و درس خواندن او هستند و نمی‌توان تاثیر کیفیت و متناسب بودن آن ها در آسوده خاطر بودن دانشجو در کلاس را نادیده گرفت. توجه داشته باشید که نیازی نیست در ابتدای هر ترم مبالغ بالایی را برای خرید لوازم تحریر خرج کنید. تنها کافیست یکبار برای خرید لوازم تحریر با کیفیت هزینه کنید و تا مدت ها از آن ها بهره مند شوید.

در این مقاله یک لیست کلی از لوازم تحریری که مورد نیاز همه دانشجویان در رشته های مختلف هستند ارائه شد. این لوازم معمولا برای دانشجویان رشته هایی که دروس عملی و فنی ندارند کافی هستند، اما برای دانشجویان رشته های دیگر مانند مهندسی و غیره وسایل تخصصی دیگری نیز لازم است که باید طبق نظر اساتید تهیه شوند.

سوالات متداول

1-آیا خرید لوازم تحریر برای دانشجو از اینترنت امن است؟

بله، شما می‌توانید انواع لوازم تحریر، از جمله وسایل مورد نیاز دانشجویان را از فروشگاه های اینترنتی تهیه نمایید. خرید از این فروشگاه ها باعث صرفه جویی در وقت و انرژی و گاهی اوقات هزینه های شما خواهد بود. تنها لازم است پیش از پرداخت به نماد های اطمینان سایت و پرداخت امن توجه داشته باشید و نظرات کاربران قبلی زیر هر محصول را بخوانید.

2-چرا دفتر کلاسوری برای دانشجویان بهتر از دفتر معمولی است؟

دفتر های کلاسوری برای دانشجویان بهتر هستند و طرفداران بیشتری دارند زیرا در دانشگاه گاهی اوقات نیاز است برگه های دفتر را جدا کنید، از آن ها کپی بگیرید و برگه را به جای خود برگردانید یا ممکن است بخواهید برگه ها را جابجا کنید و یا به تعداد آن ها بیفزایید. تنها دفتری که تمام این ویژگی ها را دارد دفتر کلاسوری است و دفتر های معمولی ظرفیت محدودی دارند و برگه های آن ها را پس از جدا کردن نمی‌توان به جای خود برگرداند.

3-آیا باید حتما چند رنگ خودکار برای دانشگاه تهیه کنیم؟

خیر، خرید رنگ های مختلف خودکار برای دانشجویان الزامی ندارد. با این حال بهتر است که اگر امکان خرید 2 یا 3 رنگ خودکار را دارید این کار را انجام دهید. زیرا جزوه هایی که کاملا یکدست و با یک رنگ نوشته شده‌اند در هنگام خواندن چشم را خسته می‌کنند و مدت طولانی درس خواندن را کمی دشوار خواهند کرد. همچنین در برخی مواقع نیاز است در یک شکل یا متن دو مورد را از هم تفکیک کنید و تفاوت رنگ تنها گزینه شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *