بلاگ

مزایای خرید آنلاین لوازم تحریر در مقایسه با فروشگاه‌ های فیزیکی

مزایای خرید آنلاین لوازم تحریر

خرید آنلاین در سال های اخیر در بسیاری از موارد، از پوشاک تا مواد غذایی سراسر دنیا را در بر گرفته و روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. خرید آنلاین وسایل مورد نیازتان و تحویل گرفتن آن ها درب منزل مزایای بسیاری برایتان خواهد داشت. یکی از وسایلی که می‌توانید به راحتی به صورت آنلاین تهیه کنید لوازم تحریر است. خرید آنلاین لوازم تحریر کار بسیاری از افراد را آسان کرده و این روز ها بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان و سایر افرادی که به انواع لوازم تحریر نیاز دارند وسایل خود را از اینترنت سفارش می‌دهند. در ادامه با مزایای خرید آنلاین لوازم تحریر در مقایسه با فروشگاه های فیزیکی بیشتر آشنا خواهید شد.

مقایسه خرید آنلاین و حضوری لوازم تحریر 

برای درک بهتر مزایای خرید آنلاین لوازم تحریر ابتدا بهتر است ویژگی های خرید آنلاین را با خرید حضوری مقایسه کنیم. هر کدام از این دو مورد مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و افراد بسیاری نیز هستند که هنوز هم خرید حضوری را به سفارش از اینترنت ترجیح می‌دهند. با این حال مزایای خرید آنلاین لوازم تحریر باعث شده‌اند که این نوع خرید روز به روز محبوب‌تر شود. در ادامه به بررسی مزایا و معایب این دو نوع خرید به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب خرید حضوری لوازم تحریر از فروشگاه های فیزیکی 

خرید لوازم تحریر به صورت حضوری از فروشگاه های فیزیکی یک روش قدیمی برای خرید محصولات مورد نیاز افراد است که همچنان به رونق خود باقیست و با پیشرفت فروشگاه های آنلاین باز هم از بین نخواهد رفت. همچنین برخی از فروشگاه های حضوری اقدام به تاسیس یک سایت و فروش محصولات خود به دو صورت حضوری و آنلاین می‌کنند تا سود خود را افزایش دهند.

خرید حضوری لوازم تحریر دارای مزایای زیر است:

  • امکان لمس اجناس و مشاهده آن ها از نزدیک
  • امکان دریافت مشاوره از فروشنده و پیدا کردن محصول مورد نظر
  • امکان تست سالم بودن نوشت افزار
  • اطمینان آسان به فروشگاه

معایب خرید حضوری لوازم تحریر شامل موارد زیر می‌باشد:

  • صرف وقت و انرژی برای رسیدن به یک فروشگاه فیزیکی
  • مشکلات جای پارک و شلوغی 
  • عدم امکان مقایسه قیمت ها (برای این کار باید زمان زیادی بگذارید و به فروشگاه های مختلف بروید و قیمت ها را بپرسید.)
  • محدودیت اجناس
  • دشوار بودن پیدا کردن محصول مورد نظر با ویژگی های خاص (ممکن است مجبور شوید چند مغازه را بگردید.)

بنابراین فروشگاه های حضوری با وجود مزایای خود معایب قابل توجهی نیز دارند و به دلیل اینکه فروشگاه های آنلاین لوازم تحریر این مشکلات را رفع کرده‌اند طرفداران بیشتری دارند.

نکات خرید آنلاین لوازم تحریر

مزایا و معایب خرید آنلاین لوازم تحریر از فروشگاه های اینترنتی

همانطور که می‌دانید مزایای خرید آنلاین لوازم تحریر نسبت به معایب آن بسیار بیشتر است و فروشگاه های اینترنتی لوازم تحریر روز به روز توسعه بیشتری پیدا می‌کنند. از طرفی بسیاری از مغازه های حضوری لوازم تحریر با زدن یک سایت وارد حوزه فروش آنلاین نیز می‌شوند. بنابراین شناخت بهتر مزایای خرید آنلاین لوازم تحریر نسبت به خرید حضوری به شما در تصمیم گیری آسان‌تر کمک می‌کند.

مزایای خرید آنلاین لوازم تحریر به شرح زیر است:

  • تنوع بالای محصولات: یک فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر مطمئنا دارای یک انبار برای نگهداری و ارسال محصولات است و به دلیل نداشتن محدودیت فیزیکی یک مغازه، می‌تواند اجناس بسیار بیشتری را برای فروش ارائه دهد. به همین دلیل این فروشگاه ها تنوع محصولات بسیار بیشتری دارند و از هر محصول چندین مدل با رنگ ها و اندازه های مختلف موجود می‌کنند. شما می‌توانید به آسانی انواع دفتر، نوشت افزار، وسایل نقاشی و طراحی، ابزار های مختلف و وسایل دیگر مانند انواع زیردستی را در این فروشگاه ها به راحتی پیدا کنید.
  • عدم نیاز به رفت و آمد: یکی از بزرگترین مزایای خرید آنلاین لوازم تحریر، عدم نیاز به رفت و آمد و رفع مشکل شلوغی، ترافیک، جای پارک و دوری فروشگاه است. به این ترتیب زمان و انرژی بسیاری برای شما ذخیره می‌شود که می‌توانید آن را برای کار های مفید‌تری صرف کنید.
  • امکان مقایسه اجناس و قیمت ها: یک فروشگاه آنلاین لوازم تحریر به آسانی به شما امکان مقایسه قیمت و ویژگی های محصولات را می‌دهد. حتی اگر محصول مورد نظرتان را در یک فروشگاه پیدا نکنید می‌توانید به فروشگاه های اینترنتی دیگر مراجعه نمایید. قیمت یک محصول مشابه را در فروشگاه های مختلف مقایسه کنید و همچنین ویژگی های نوشته شده برای هر محصول را بخوانید تا مناسب‌ترین گزینه را بیابید.
  • تخفیف ها و جشنواره ها: بسیاری از فروشگاه های اینترنتی لوازم تحریر برای زمان های مشخصی از سال مانند آغاز سال تحصیلی، آفر ها و تخفیف های ویژه‌ای در نظر می‌گیرند که با وجود آن ها خرید آنلاین محصولات برای شما بسیار مقرون به صرفه خواهد شد.
  • راحت‌تر پیدا کردن محصولات: یک فروشگاه آنلاین لوازم تحریر با داشتن دسته بندی ها و امکان ایجاد فیلتر های جستجو به شما امکان سریع و آسان پیدا کردن محصول مورد نظرتان را می‌دهد. در واقع یکی از مهم‌ترین مزایای خرید آنلاین لوازم تحریر این است که برای یافتن هزاران نمونه مشابه از یک محصول تنها کافیست نام آن را جستجو کنید و از میان نتایج بهترین گزینه را انتخاب نمایید.
  • امکان بازگشت کالا و دریافت وجه: بسیاری از فروشگاه های اینترنتی لوازم تحریر امکان بازگرداندن کالا در صورت وجود خرابی و مشکل و دریافت وجه پرداخت شده را به شما می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید با خیال آسوده خرید کنید و حتی اگر محصولی که دریافت کردید مشکل داشت آن را برگشت بزنید.

معایب خرید آنلاین لوازم تحریر شامل موارد زیر است:

  • دشوار بودن اطمینان به فروشگاه: برخی از فروشگاه های اینترنتی لوازم تحریر، دارای نماد های اطمینان برای پرداخت امن و آسودگی خاطر از دریافت محصول پس از پرداخت نیستند و اعتماد کردن و خرید از آن ها دشوار است. با این حال می‌توانید به فروشگاه هایی که نماد اطمینان دارند به آسانی اعتماد کنید و خرید خوبی داشته باشید.
  • عدم امکان بررسی فیزیکی محصولات: بسیاری از افراد علاقه دارند که اجناس را حتما قبل از خرید به صورت فیزیکی مورد بررسی قرار دهند و تمام ویژگی های آن را ببینند. فروشگاه های اینترنتی این امکان را ندارند و باید یک محصول را تنها بر اساس تصویر آن خریداری نمایید.
  • عدم امکان دریافت مشاوره: برخی فروشگاه های اینترنتی لوازم تحریر دارای پشتیبانی آنلاین هستند و می‌توانید از این طریق پیش از خرید مشاوره دریافت کنید. با این حال بسیاری از فروشگاه های آنلاین چنین امکانی را ندارند و نمی‌توانید پیش از خرید سوالات خود را بپرسید.

با توجه به موارد گفته شده می‌بینید که مزایای خرید آنلاین لوازم تحریر بسیار بیشتر از معایب آن است و این مزایا ارزش گذشتن از معایب گفته شده را دارند و اغلب این معایب راه جایگزین و چاره خواهند داشت. به همین دلیل است که فروش اینترنتی لوازم تحریر رشد بسیار چشم گیری در سال های اخیر داشته و افراد بسیاری اقدام به خرید از این فروشگاه ها و دریافت محصولات درب منزل می‌کنند.

نکات خرید آنلاین لوازم تحریر

با وجود مزایای خرید آنلاین لوازم تحریر بسیاری از مردم علاقه دارند که این نوع خرید را تجربه کنند و محصولات مورد نظرشان را درب منزل تحویل بگیرند. اگر تاکنون اقدام به خرید اینترنتی لوازم تحریر نکرده‌اید و یا خرید موفقی نداشته‌اید بهتر است نکاتی را که در ادامه مطرح می‌شوند را در هنگام خرید آنلاین لوازم تحریر در نظر داشته باشید تا خرید خوبی را تجربه کنید.

  • حتما از رسمی و معتبر بودن سایت اطمینان حاصل کنید. بررسی نماد اعتماد و پرداخت امن سایت به شما کمک می‌کند.
  • نظرات مشتریان قبلی را بررسی کنید و از تجربیات آن ها بهره مند شوید.
  • بر اساس نیاز خود، تمام ویژگی های محصول را به دقت بخوانید و تصاویر آن را بررسی کنید.
  • در انتخاب گزینه رنگ، اندازه، زمان ارسال و تعداد محصول مورد نظر دقت کافی داشته باشید.
  • قبل از ورود به سایت یک لیست از لوازم موردنظرتان تهیه نمایید تا به ترتیب همه آن ها را در سایت پیدا کنید.

نتیجه گیری

خرید آنلاین محصولات امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد و اغلب مردم حداقل یک خرید اینترنتی را تجربه کرده‌اند. لوازم تحریر از جمله محصولاتی هستند که خرید اینترنتی آن ها بسیار آسان و مناسب است و به راحتی می‌توانید ویژگی های محصولات مورد نظرتان را بررسی کنید و قیمت ها را مقایسه نمایید. در واقع مزایای خرید آنلاین لوازم تحریر این روز ها باعث رونق بیشتر این نوع فروشگاه ها شده و مغازه های فیزیکی لوازم تحریر نیز به سمت تاسیس فروشگاه آنلاین پیش می‌روند.

سوالات متداول

1-چطور می‌توان به فروشگاه های اینترنتی لوازم تحریر اطمینان کرد؟

برای اعتماد به یک فروشگاه آنلاین لوازم تحریر می‌توانید از بررسی نظر مشتریان قبلی و اعتبار سایت در میان کاربران شروع کنید. همچنین بررسی نماد های اطمینان و اعتبار سایت و درگاه های پرداخت امن به شما کمک می‌کند تا رسمی بودن سایت را بسنجید.

2-آیا هزینه ارسال محصولات از فروشگاه های آنلاین بالاست؟

خیر، در مقایسه با هزینه و زمانی که باید برای رفت و آمد و پیدا کردن محصولات مورد نظرتان به صورت حضوری صرف کنید، هزینه ارسال محصولات در فروشگاه های حضوری مناسب است. برخی از فروشگاه های آنلاین با خرید بیشتر از یک مبلغ مشخص امکان ارسال رایگان را برای شما فعال می‌کنند. همچنین در برخی شهر ها و مناطق نیز ارسال رایگان یا کم هزینه دارند.

3-آیا فروش آنلاین لوازم تحریر برای فروشندگان نیز مزایایی دارد؟

بله، فروش آنلاین لوازم تحریر برای فروشندگان نیز کاملا مقرون به صرفه و مفید است و به همین علت فروشندگان و تولیدکنندگان بسیاری به این سمت روی آورده‌اند. با تاسیس یک فروشگاه آنلاین صاحبان کسب و کار می‌توانند از هر نقطه‌ای از شهر یا کشور خود مشتری داشته باشند، نیازی به پرداخت هزینه برای اجاره یا خرید مغازه و بسیاری هزینه های جانبی دیگر را نخواهند داشت، می‌توانند از مشتریان بازخورد دریافت کنند و محصولات خود را بهبود دهند و غیره. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *