بلاگ

راهنمای انتخاب کیف مدرسه برای حمل لوازم تحریر

راهنمای انتخاب کیف مدرسه

دانش آموزان در سنین مختلف مدرسه نیاز به یک کیف مناسب برای حمل کتاب ها و لوازم تحریر به مدرسه دارند. اگر یک کیف مناسب با کیفیت بالا خریداری کنید فرزند شما می‌تواند تا چند سال آن را به مدرسه ببرد و نیازی نیست هر سال کیف جدید تهیه کنید. کیف های مناسب مدرسه انواع مختلفی دارند که می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه فرزندتان از میان آن ها انتخاب نمایید. با این حال نکاتی را باید در هنگام خرید کیف مدرسه در نظر داشته باشید. در ادامه به طور کامل به بررسی راهنمای انتخاب کیف مدرسه خواهیم پرداخت.

ویژگی های کیف مناسب مدرسه

راهنمای انتخاب کیف مدرسه به شما کمک می‌کند تا ویژگی های یک کیف خوب برای مدرسه را بشناسید و در هنگام خرید آن ها را در نظر داشته باشید. انتخاب اشتباه کیف مدرسه می‌تواند منجر به آسیب به کمر دانش آموز و مشکلات دیگر شود. بنابراین زمانی که در آغاز سال تحصیلی برای خرید کیف به فروشگاه های حضوری یا آنلاین مراجعه می‌کنید نکاتی که در ادامه راهنمای انتخاب کیف مدرسه مطرح می‌شود را به خاطر داشته باشید.

نوع کیف

در این بخش از راهنمای انتخاب کیف مدرسه، به بررسی نوع کیف خواهیم پرداخت. کیف های مناسب مدرسه می‌توانند شامل کیف هایی با بند بلند یا کیف دوشی، کیف های دستی و از همه مهم‌تر کیف های کوله پشتی باشند. مناسب‌ترین نوع کیف برای مدرسه کوله پشتی است.

کوله پشتی ها معمولا ظرفیت کافی برای انواع لوازم تحریر و کتاب را دارند و با داشتن زیپ های مختلف امکان سازماندهی بهتر وسایل را به شما می‌دهند. اگر وزن کیف و وسایل را مدیریت کنید، حمل کوله پشتی نسبت به مدل های دیگر ساده‌تر خواهد بود و فشار کمتری به بدن دانش آموز وارد خواهد کرد.

کیف های دوشی و دستی هم می‌توانند گزینه های مناسبی باشند. ممکن است ظرفیت این کیف ها کمی کمتر و حمل آن ها نسبت به کوله پشتی کمی دشوارتر باشد. با این حال این نوع کیف ها نیز سلیقه بسیاری از دانش آموزان هستند و در انواع چرمی و پارچه‌ای به فروش می‌روند.

اندازه کیف

بخش دوم راهنمای انتخاب کیف مدرسه به بررسی اندازه مناسب کیف می‌پردازد. کیف های مدرسه باید به اندازه‌ای بزرگ باشند که بتوانند تمامی وسایل شامل کتاب ها، انواع دفتر، انواع زیردستی و سایر لوازم تحریر مورد نیاز دانش آموز را در خود جای دهند. برخی کتاب ها دارای قطع رحلی و بزرگتر هستند و باید به فکر جای گرفتن آن ها در کیف باشید.

با این حال اندازه کیف باید با قد و جثه خود دانش آموز نیز هماهنگ باشد. اگر کیف کوله پشتی نسبت به جثه او خیلی بزرگ باشد، حمل کیف بسیار دشوار خواهد بود و وزن اضافی بر روی شانه و کمر دانش آموز قرار می‌گیرد. همچنین کیف های کوچک نیز برای دانش آموزان در سال های دبیرستان مناسب نیستند.

بنابراین اندازه کیف مدرسه را به گونه‌ای انتخاب کنید که نه وزن اضافی روی دوش دانش آموز بگذارد و نه جا برای وسایل او کم بیاید. علاوه بر کوله پشتی، برای کیف های دستی و دوشی نیز باید این نکته را در نظر داشته باشید. کیف کوله پشتی با اندازه مناسب باید از پشت شانه ها تا گودی کمر قرار بگیرد و بزرگتر از این ابعاد نباشد.

توجه داشته باشید با بلند کردن بند های کیف کوله پشتی و آویزان شدن کیف، به کمر خود آسیب می‌زنید. کوله پشتی باید کاملا صاف در قسمت شانه تا گودی کمر قرار بگیرد و پایین‌تر نباشد.

فضای کیف

فضای کیف مناسب مدرسه باید حداقل چند زیپ جدا داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند وسایل خود را به صورت منظم سازماندهی کنند و هر نوع وسیله و لوازم تحریر را در یک قسمت قرار دهند. به عنوان مثال می‌توان کتاب ها و دفتر ها را در کنار پوشه و زیردستی در بزرگترین فضا قرار داد. از یک زیپ کوچکتر برای قرار دادن جامدادی و وسایلی مانند خط کش و مداد رنگی و غیره استفاده نمود و در یک زیپ هم تغذیه و خوراکی ها را جا داد.

به این ترتیب هر زمان که به هر وسیله‌ای نیاز داشته باشید جای دقیق آن را می‌دانید و نیاز نیست در یک فضای بزرگ به دنبال وسایل کوچک بگردید. زیپ های خیلی زیاد و فضا های کوچک متعدد نیاز نیست و یک کیف با 3 یا 4 فضای تفکیک شده برای اکثر دانش آموزان مناسب است.

جنس کیف

یک بخش مهم از راهنمای انتخاب کیف مدرسه به انتخاب جنس کیف می‌پردازد. کیف های کوله پشتی و دستی می‌توانند از جنس های مختلفی ساخته شوند. کیف های دستی معمولا پارچه‌ای یا چرمی هستند و مقاومت مناسبی دارند. 

کیف های کوله پشتی می‌توانند از جنس پارچه یا الیاف مصنوعی مثل پلی استر ساخته شوند. برخی از مدل های کوله پشتی از جنس مواد ضد آب و بسیار سبک ساخته می‌شوند که رنگ های بسیار متنوعی نیز دارند. این نوع جنس کیف مناسب‌ترین و بهترین مدل است. زیرا در روز های بارانی کتاب ها و وسایل دانش آموز از خیس شدن در امان می‌مانند و همچنین کیف وزن بسیار پایینی دارد.

نکته بسیار مهمی که باید در انتخاب جنس کیف در نظر داشته باشید، وزن پایین و مقاومت بالا است. بدنه کیف مدرسه باید کاملا مقاوم باشد و زود فرسوده و پاره نشود. همچنین پارچه کیف باید کمترین وزن را داشته باشد تا تمام وزنی که دانش آموز حمل می‌کند به کتاب ها و وسایل ضروری محدود شود.

ویژگی های کیف مناسب مدرسه

راحتی کیف

نکته بسیار مهم در راهنمای انتخاب کیف مدرسه، راحتی استفاده از کیف است. از آن جایی که دانش آموزان در طول سال تحصیلی هر روز باید این کیف را با خود حمل کنند و گاهی کیفشان بسیار سنگین می‌شود، باید استفاده از آن راحت باشد. 

برخی کیف ها دارای یک بخش نرم بالشتک در قسمت پشتی و بخشی که روی کمر دانش آموز قرار می‌گیرد هستند که می‌تواند تا حدودی احساس راحتی بیشتری در هنگام استفاده از کیف به شما بدهد. همچنین بند های کیف باید قابل تنظیم باشند و بر اساس قد و جثه دانش آموز بتوان ارتفاع کیف را تنظیم کرد.

طراحی و رنگ کیف

بخش بسیار مهم دیگری از راهنمای انتخاب کیف مدرسه به بررسی رنگ و طرح و مناسب برای کیف می‌پردازد. همانطور که می‌دانید کیف مدرسه باید تا جای ممکن ساده باشد و طرح های شلوغ و پر از شخصیت های کارتونی و چهره افراد نداشته باشد. این طرح ها در برخی مدارس ممنوع هستند و همچنین ممکن است حواس دانش آموزان را به خصوص در سنین پایین از درس پرت کنند.

بهترین کیف های مدرسه، کیف های بدون طرح هستند. با این حال اگر فرزند شما به کیف های طرح دار علاقه دارد بهتر است تا جای ممکن ساده‌ترین طرح را انتخاب کنید. همچنین رنگ کیف نیز بهتر است یک رنگ خنثی باشد. رنگ های تیره مانند مشکی، سرمه‌ای و قهوه‌ای دیرتر کثیف می‌شوند و کیف های رنگ روشن به سرعت لک خواهند شد.

برخی دانش آموزان علاقه دارند رنگ کیفشان را با کفش و فرم مدرسه هماهنگ کنند. این کار خرید کیف را ساده‌تر می‌کند. شما می‌توانید یک کیف ساده با رنگ مشابه فرم مدرسه را برای فرزندتان انتخاب کنید تا استایل بهتری نیز داشته باشد.

قیمت کیف

این بخش از راهنمای انتخاب کیف مدرسه، قیمت انواع کیف را بررسی خواهد کرد. قیمت کوله پشتی های مختلف تفاوت زیادی با یکدیگر دارد. مهم‌ترین عواملی که بر قیمت کیف تاثیر می‌گذارند برند، ابعاد، جنس بدنه و کیفیت کیف هستند. با این حال همواره قیمت بالاتر تضمین کننده کیفیت نیست و باید مرغوب بودن جنس کیف را به دقت بررسی نمایید.

کیف هایی با قیمت مناسب را می‌توانید در نزدیکی آغاز سال تحصیلی در انواع نمایشگاه های لوازم تحریر و جشنواره ها پیدا کنید. همچنین برخی فروشگاه ها نیز در این زمان از سال تخفیفات ویژه‌ای برای محصولات خود قرار می‌دهند. فروشگاه های آنلاین می‌توانند گزینه مناسبی برای پیدا کردن تخفیف روی قیمت کیف باشد.

کیفیت کیف

در نهایت آخرین و مهم‌ترین بخش از راهنمای انتخاب کیف مدرسه، بررسی کیفیت کیف است. هر نوع کیف مدرسه اعم از کوله پشتی یا کیف دستی و دوشی خریداری می‌کنید، لازم است کیفیت آن را به طور دقیق بررسی نمایید. کیفیت کیف را از نشانه های مختلفی می‌توانید متوجه شوید.

در ابتدا جنس پارچه کیف را بررسی کنید. پارچه نباید خیلی نازک باشد زیرا ممکن است به سرعت پاره شود. همچنین نباید خیلی ضخیم و سنگین باشد، زیرا حمل آن برای دانش آموز دشوار خواهد بود. پس از جنس پارچه، کیفیت دوخت کیف را بررسی کنید. محل اتصال بند ها و زیپ ها را نگاه کنید تا درز و دوخت نامناسبی نداشته باشد.

تمام زیپ های کیف را باز کنید و فضا های داخلی آن را بررسی نمایید. از عدم وجود سوراخ در بخش های داخلی مطمئن شوید و همچنین باز و بسته شدن روان زیپ ها را نیز چک کنید. با انتخاب فروشگاه مناسب و معتبر می‌توانید تا حدودی از کیفیت کیف اطمینان حاصل نمایید.

نتیجه گیری

در راهنمای انتخاب کیف مدرسه، ویژگی های یک کیف مدرسه مناسب را بررسی کردیم و نکاتی که باید در هنگام خرید در نظر داشته باشید ذکر شد. کیف مدرسه بخش مهمی از لوازمی است که باید در ابتدای سال تحصیلی تهیه کنید، زیرا تمام وسایل دیگر در کیف قرار می‌گیرند و جابجا می‌شوند. 

یک کیف مناسب باید ابعاد، جنس، ظرفیت، کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد و با نیاز و سلیقه دانش آموز سازگار باشد. همچنین طرح و رنگ کیف بهتر است تا جای ممکن ساده باشد و حواس دانش آموزان را در کلاس پرت نکند. با رعایت این نکات می‌توانید کیف مناسبی برای فرزند خود تهیه کنید که تمام وسایل او در آن جای گیرد و در عین حال به خاطر وزن زیاد به کمرش آسیب نزند.

سوالات متداول

1-آیا کیف های چرخ دار برای مدرسه مناسب هستند؟

کیف های چرخ دار که امکان تبدیل شدن به کوله پشتی را نیز دارند، می‌توانند انتخاب مناسبی برای مدرسه باشند. با این حال برخی از مدارس ممکن است اجازه استفاده از این نوع کیف ها را به دانش آموزان ندهند. بهتر است قبل از خرید کیف چرخ دار با مدرسه مشورت نمایید. این نوع کیف به دلیل اینکه وزن زیادی را روی شانه و کمر دانش آموز نمی‌اندازند حمل آسان‌تری دارد.

2-کیف کوله پشتی بهتر است یا کیف دوشی؟

انتخاب یکی از این دو مورد تا حد زیادی به راحتی و سلیقه شما بستگی دارد. با این حال استفاده از کوله پشتی به علت تقسیم وزن بین دو شانه و کمر، تقریبا آسیب کمتری به فرد وارد می‌کند. کیف های دوشی با قرار گرفتن در یک سمت بدن و وارد کردن تمام وزن بر یک شانه، ممکن است بیشتر به شما آسیب وارد کنند.

3-چگونه می‌توان وزن کیف مدرسه را کاهش داد؟

برای کاهش وزن کیف مدرسه و راحتی در حمل آن بهتر است ابتدا کیفی را خریداری کنید که خودش به تنهایی وزن زیادی نداشته باشد و برای جثه دانش آموز بزرگ نباشد. در مرحله دوم باید تمام وسایل غیر ضروری را از کیف خارج کنید. تنها کتاب ها و دفتر هایی را همراه خود ببرید که مطمئن هستید آن روز نیاز دارید و هیچ وسیله غیر ضروری دیگری در کیف قرار ندهید. با این کار می‌توانید وزن کیف را تا حدودی کاهش دهید. 

با این حال چون بیشتر وزن کیف مربوط به کتاب های قطور و سنگین می‌شود، اگر امکان قرار دادن کتاب ها در مدرسه را دارید و در خانه به آن ها نیاز نخواهید داشت، بهتر است هر روز این کتاب ها را با خود جابجا نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *