بلاگ

لیست لوازم مدرسه از مهدکودک تا دانشگاه

لیست لوازم مدرسه از مهدکودک تا دانشگاه

لیست لوازم مدرسه و دانشگاه

در هر سال تحصیلی، دانش ‌آموزان و دانشجویان نیاز به لوازم مدرسه دارند تا بتوانند بهترین عملکرد را در کلاس‌ های درسی خود داشته باشند. این لوازم شامل وسایلی مانند کتاب ‌ها، دفترچه ‌ها، خودکار ها، مداد ها، پاک‌کن ‌ها، پوشاک و غیره می‌شوند. اما چه لوازمی در هر مرحله از تحصیل ضروری است؟ در این مقاله لیبرو ایران، یک لیست لوازم مدرسه برای هر مرحله از تحصیل ارائه می‌شود که می‌توانید با توجه به آن اقدام به خرید لوازم تحریر برای مدرسه نمایید.

در ابتدای هر سال تحصیلی ممکن است خرید لوازم تحریر برای مدرسه و دانشگاه به یک دغدغه برای شما تبدیل شود و در میان دریایی از وسایل مختلف ندانید که کدام را نیاز خواهید داشت و کدام برای شما مناسب نخواهد بود. در ادامه لیست لوازم مدرسه برای هر مقطع تحصیلی از مهدکودک تا دانشگاه مطرح می‌شود تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید. البته باید توجه داشته باشید که این لیست ممکن است کم و کاستی هایی نیز داشته باشد و بهتر است با توجه به درخواست معلم و استاد و نیاز های فرد محصل لیست را تکمیل کنید.

لیست لوازم مدرسه و دانشگاه

لیست لوازم مدرسه برای مهدکودک

۱-کیف کوله پشتی کوچک برای حمل لوازم مدرسه و یا اسباب بازی

۲-جامدادی شامل مداد رنگی، مداد معمولی، پاک کن، مداد تراش و در صورت نیاز ماژیک های رنگی

۳- دفتر نقاشی با تصاویر و شکل های جذاب برای تشویق کودکان به نقاشی

۴-اسباب بازی های مناسب سن کودک

۵- لباس‌ های راحت و مناسب برای فعالیت‌ های درون و خارج از کلاس

۶-خمیر بازی

۷-ظرف تغذیه و لیوان یا قمقمه برای آب

لیست لوازم مدرسه برای دوره ابتدایی

۱-کیف کوله پشتی بزرگتر برای حمل کتاب ‌های درسی، دفتر ها و لوازم مدرسه دیگر

۲-دفتر های خط ‌دار برای نوشتن و تمرین دروس و دفتر بدون خط برای نقاشی

۳-خودکار و مداد های رنگی و مداد معمولی برای نوشتن و نقاشی

۴-پاک ‌کن و مداد تراش

۵-جامدادی

۶-خط کش، نقاله و گونیا

۷-لباس فرم مدرسه

۸-ظرف غذا و لیوان یا بطری و قمقمه برای آب

۹-دفترچه یادداشت

۱۰-پوشه پلاستیکی

۱۱-چسب ماتیکی یا مایع

۱۲-کاغذ رنگی و مقوا برای کاردستی

۱۳-قیچی

۱۴-کلاسور برای نگهداری کاردستی ها

لیست لوازم مدرسه برای دوره متوسطه‌ی اول

۱-کیف کوله پشتی بزرگ و قابل تنظیم برای حمل کتاب ‌های درسی، دفتر ‌ها و لوازم مدرسه دیگر

۲-دفتر ‌های خط‌ دار برای نوشتن و تمرین دروس

۳-جامدادی حاوی خودکار، مداد های رنگی و مداد های مشکی، پاک کن و تراش، لاک غلط گیر، مداد نوکی و نوک

۴-خط کش، گونیا و نقاله

۵-لباس فرم مدرسه و لباس ورزشی

۶-ظرف غذا و قمقمه آب

۷-دفترچه یادداشت

۸- پوشه پلاستیکی و تعدادی کاغذ

لیست لوازم مدرسه برای دوره متوسطه‌ی دوم

۱-کیف کوله پشتی مقاوم و با کیفیت بالا برای حمل کتاب ‌های درسی، دفتر ‌ها و لوازم مدرسه دیگر

۲-دفتر های خط‌ دار و در صورت نیاز مشبک برای نوشتن و رسم

۳-جامدادی شامل خودکار، مداد، پاک کن و تراش، لاک غلط گیر، مداد نوکی و نوک اضافه

۴-ماشین حساب برای حل مسائل ریاضی و علمی پیشرفته‌ تر

۵-فرم مدرسه و لباس ورزشی

۶-ظرف غذا و قمقمه یا بطری آب

۷-دفترچه یادداشت

۸-خط کش، نقاله، گونیا و پرگار

۹-پوشه حاوی تعدادی کاغذ

لیست لوازم دانشگاه

۱-کیف کوله پشتی یا دستی برای حمل دفاتر، جزوه و کتاب ها 

۲-دفتر خط دار و یا کلاسور حاوی کاغذ برای نوشتن جزوه و نکات

۳-خودکار با رنگ های مختلف و مداد به همراه تراش و پاک کن

۴-ماشین حساب برای انجام محاسبات

۵-لپ تاپ یا کامپیوتر و گوشی هوشمند برای دسترسی آسان و سریع به منابع درسی و تحقیقات

لیست لوازم دانشگاه- ماشین حساب

نکات خرید لوازم مدرسه

هر ساله، خرید لوازم مدرسه برای دانش ‌آموزان و دانشجویان یکی از مهمترین وظایف خانواده‌ ها و یا خود دانشجویان است. در ادامه، چند نکته مفید در خصوص خرید لوازم مدرسه برای شما آورده شده است. می‌توانید بر طبق لیست لوازم مدرسه که پیشتر توضیح داده شد اقدام به خرید وسایل مورد نیاز نمایید.

  • برند محصولات را بررسی کنید: اغلب محصولاتی با برند معروف، کیفیت بهتری دارند و معمولاً برای مدت زمان بیشتری کاربردی هستند. پس در هنگام خرید لیست لوازم مدرسه، برای اطمینان از کیفیت محصولات، برند محصولات را بررسی کنید.
  • قیمت را مقایسه کنید: قبل از خرید لیست لوازم مدرسه، قیمت محصولات را مقایسه کنید. برای این کار، می‌توانید قیمت محصولات را در فروشگاه‌ های مختلف بررسی کنید و بهترین قیمت را انتخاب نمایید.
  • برنامه ریزی کنید: قبل از خرید لوازم مدرسه، برنامه ریزی کنید و لیست لوازم مدرسه را به همراه نیازمندی ‌های خود تهیه کنید. با داشتن یک لیست مرتب، می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید و از خرید محصولات اضافی جلوگیری به عمل آورید.
  • از فروشگاه‌ های معتبر خرید کنید: هنگام خرید لیست لوازم مدرسه، بهتر است از فروشگاه‌ های معتبر خرید کنید. این فروشگاه ‌ها معمولاً محصولات با کیفیت و اصلی را عرضه می‌کنند و در صورت وجود هرگونه مشکل، به شما خدمات پس از فروش ارائه خواهند داد.
  • به سلامتی هم فکر کنید: هنگام خرید لوازم مدرسه، به سلامتی هم فکر کنید و از محصولات سالم و بدون مواد مضر استفاده کنید. به خصوص زمانی که برای کودکان کم سن و سال خرید می‌کنید حواستان باشد که محصولات حاوی مواد شیمیایی خطرناک نباشند.
  • به نیاز ‌های خود توجه کنید: هنگام خرید لیست لوازم مدرسه، به نیاز ‌های خود توجه کنید و محصولاتی را انتخاب کنید که به نیاز شما و دانش‌آموزان یا دانشجویان شما مرتبط هستند. به عنوان مثال، اگر دانش‌آموز شما به ورزش علاقه ‌دارد، بهتر است لوازم ورزشی نیز در لیست خرید شما قرار بگیرد.
  • محصولات دوست‌ دار محیط زیست را انتخاب کنید: هنگام خرید لوازم مدرسه، به محصولات دوست ‌دار محیط زیست توجه کنید. برای مثال، انتخاب خودکار های با محفظه قابل تعویض به جای خودکار های یکبار مصرف، به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
  • با دانش ‌آموز یا دانشجوی خود همراه شوید: برای خرید لوازم مدرسه، بهتر است با دانش‌آموز یا دانشجوی خود همراه شوید تا بتوانید محصولات را برای نیاز هایشان انتخاب کنید و از خرید محصولات اضافی جلوگیری کنید.
  • محصولاتی با ضمانت بخرید: هنگام خرید لوازم مدرسه، به محصولات با ضمانت توجه کنید. ضمانت محصولات، به شما اطمینان می‌دهد که در صورت وجود هرگونه مشکل، قادر به تعویض محصول خریداری شده خواهید بود.
  • از تخفیف‌ های خرید استفاده کنید: در هنگام خرید لوازم مدرسه، از تخفیف‌ های خرید استفاده کنید. فروشگاه‌ های مختلف، معمولاً در فصل شروع مدرسه، تخفیفات ویژه‌ای را برای خرید لوازم مدرسه ارائه می‌دهند که می‌توانید از آنها بهره ببرید.

قیمت لوازم مدرسه

پس از بررسی لیست لوازم مدرسه حتما این مسئله به ذهن شما می‌رسد که برای این لوازم چقدر باید هزینه کرد؟ قیمت لوازم مدرسه، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه به برخی از عوامل موثر بر قیمت لوازم مدرسه اشاره می‌کنیم.

  • برند محصول: برند محصول، یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوازم مدرسه است. محصولات با برند معروف، معمولاً قیمت بالاتری دارند زیرا معمولاً با کیفیت و قابل اعتماد هستند.
  • کیفیت محصول: کیفیت محصول، نیز به طور مستقیم بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. محصولات با کیفیت بالاتر، معمولاً قیمت بالاتری دارند.
  • نوع محصول: نوع محصول نیز بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. برای مثال، لوازم مدرسه پیشرفته تر، معمولاً قیمت بالاتری نسبت به لوازم مدرسه سنتی دارند.
  • اندازه محصول: اندازه محصول نیز در تعیین قیمت آن موثر است. محصولات بزرگتر معمولاً قیمت بالاتری دارند.
  • تعداد محصولات: تعداد محصولاتی که خریداری می‌کنید، نیز بر قیمت تاثیر گذارند. معمولاً خرید به صورت عمده، قیمت پایین‌تری دارد.
  • فصل خرید: فصل خرید لوازم مدرسه بسیار مهم است. معمولاً در فصل شروع مدارس، قیمت لوازم مدرسه کمی افزایش می‌یابد.
  • محل خرید: محل خرید لوازم مدرسه نیز باعث تفاوت در قیمت می‌شود. اگر از فروشگاه های بزرگ و زنجیره‌ای خرید کنید هزینه بیشتری نسبت به فروشگاه های محلی وکوچک پرداخت می‌کنید.

با توجه به این عوامل، قیمت لوازم مدرسه ممکن است بین فروشگاه‌ ها و نوع محصولات مختلف متفاوت باشد. برای اینکه بهترین قیمت را پیدا کنید، بهتر است قبل از خرید، قیمت محصولات را در فروشگاه‌ های مختلف مقایسه کنید.

نتیجه گیری

با توجه به لیستی که ارائه شد، می‌توان نتیجه گرفت که لوازم مدرسه بسته به سن و سطح تحصیلی دانش ‌آموزان متفاوت است. در لیست لوازم مدرسه، وسایل از نوع پایه تا پیشرفته شامل مواردی مانند دفتر، کاغذ، مداد، خودکار، مداد رنگی، خودکار رنگی، پاک ‌کن، تراش، چسب، دفتر نقاشی، پوشه، دفترچه یادداشت، کتاب درسی، ماشین حساب، کامپیوتر و… ذکر شده‌اند.

همچنین، عواملی مانند برند، کیفیت، نوع، اندازه، تعداد، فصل خرید و محل خرید نیز بر قیمت لوازم مدرسه تاثیر می‌گذارند. برای صرفه ‌جویی در قیمت لوازم مدرسه، بهتر است این عوامل را مورد بررسی قرار دهید و قیمت محصولات را در فروشگاه‌ های مختلف مقایسه کنید.

با توجه به لیست لوازم مدرسه و عوامل موثر بر قیمت، دانش‌ آموزان می‌توانند به راحتی لوازم مدرسه مورد نیاز خود را خریداری کنند و در تحصیلات خود موفق باشند.

سوالات متداول

۱-لوازم مدرسه باید از کجا خریداری شود؟

لوازم مدرسه می‌تواند از فروشگاه‌ های زنجیره‌ای، فروشگاه‌ های محلی، فروشگاه‌ های آنلاین و یا حتی در بازارچه‌ های مختلف خریداری شود. بسته به نوع و تعداد لوازم مورد نیاز، می‌توانید نوع فروشگاه مناسب را انتخاب کنید.

۲-آیا لوازم مدرسه باید از قبل خریداری شود یا می‌توان در فصل تحصیلی خرید؟

بهتر است لوازم مدرسه را قبل از شروع ترم خریداری کنید. در فصل شروع مدرسه، قیمت لوازم مدرسه ممکن است بالاتر برود و شما هزینه بیشتری برای خرید آن ‌ها بپردازید. بنابراین، با خرید قبل از شروع ترم، می‌توانید در زمان و پول خود صرفه‌ جویی کنید.

۳-برای خرید لوازم مدرسه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید لوازم مدرسه، به عواملی مانند نوع و سطح تحصیلی دانش‌آموز، برند، کیفیت، نوع وسیله، اندازه، تعداد، فصل خرید، محل خرید و تخفیف ‌ها توجه کنید. بهتر است قبل از خرید، قیمت محصولات را در فروشگاه‌ های مختلف مقایسه کنید و با مشاوره معلمان و دوستان، لیستی از لوازم مورد نیاز خود را تهیه نمایید. همچنین، به کیفیت و طول عمر لوازم مدرسه اهمیت دهید، زیرا ممکن است با خرید لوازم ارزان، در نهایت هزینه ‌های بیشتری برای جایگزین کردن آن ‌ها پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *